Contactgegevens op je website

Geplaatst op 21 juni 2017
contact
Een website is vaak een uitgebreid visitekaartje van een bedrijf. En soms zelfs een kanaal om meer klanten of verkopen te krijgen. Maar op wat voor manier een website ook functioneert: het is belangrijk dat bezoekers vertrouwen krijgen in de organisatie. Want tegenwoordig kan iedereen een website maken. Je wilt weten of je te maken... Lees verder

Hoe trek ik bezoekers naar mijn website?

Geplaatst op 9 juni 2017
website
Bezoekers vormen het hart van je website. Je kan de mooiste website in de wereld hebben, maar als er geen bezoekers komen krijg je het gevoel dat al het werk voor niets is geweest. In dit artikel lees je hoe je meer bezoekers naar je website trekt. Waarom zou iemand mijn website bezoeken? Vraag je... Lees verder

Hoe zet je als bedrijf social media in?

Geplaatst op 31 mei 2017
social-media
We kunnen er niet meer omheen. Social media heeft een plek ingenomen die naar verwachting niet meer zal verdwijnen. Het aantal aanmeldingen voor Facebook, Instagram en Twitter stijgt nog steeds dagelijks en het budget dat bedrijven voor social media marketing neerleggen wordt elk jaar groter. Hoe kun je ervoor zorgen dat je zo succesvol mogelijk... Lees verder

Uitgebreidere kwaliteitsscore in Google AdWords

Geplaatst op 29 mei 2017
adverteren
Google heeft onlangs een aantal verbeteringen doorgevoerd in de kwaliteitsscore in Google AdWords. De kwaliteitsscore geeft een indicatie van de kwaliteit van je advertenties, zoekwoorden en landingspagina’s. De update zorgt ervoor dat je als adverteerder meer inzicht hebt in de kwaliteitsscore en tijd en kosten bespaart. Waarom een hoge kwaliteitsscore? De kwaliteitsscore stimuleert adverteerders om een advertentie... Lees verder

Niet elke website klaar voor online marketing

Geplaatst op 26 mei 2017
marketing
De meeste bedrijven hebben tegenwoordig een website. En hoe meer bezoekers een website heeft, hoe beter. Want tegenwoordig is een website niet meer alleen een visitekaartje, maar het functioneert soms als volwaardig marketingkanaal. Meer bezoekers met online marketing Online marketing is de manier om meer bezoekers naar je website te krijgen. Maar niet elke website... Lees verder

Specialiseer je in jouw vak of product

Geplaatst op 21 mei 2017
construction-worker-concrete-hummer-vibrator-38600
Men is tegenwoordig niet meer op zoek naar de alleskunners. Naar de Albert Heijn’s of de Bijenkorven. Men zoekt iemand die gespecialiseerd is in zijn of haar vakgebied. Er zijn online zoveel verschillende bedrijven te vinden. We zoeken bedrijven of ondernemers die specialist zijn in hun vakgebied. We willen niet meer ‘van alles een beetje’,... Lees verder

De Achterhoekse Voetbalnacht

Geplaatst op 19 mei 2017
achterhoek-voetbal
De Achterhoek levert al decennia lang voetballers van hoog niveau. Om tegemoet te komen aan alle voetballiefhebbers in de regio vindt op 8 juni de tweede Achterhoekse Voetbalnacht plaats op stadion de Vijverberg in Doetinchem. Op deze avond worden er onder andere awards uitgereikt in de vijf verschillende categorieën vrijwilliger, voorzitter, vereniging, talent en scheidsrechter... Lees verder
Categorieën: Algemeen

10 tips voor klantvriendelijkheid via de telefoon

Geplaatst op 1 mei 2017
person-woman-smartphone-calling
Wat wil een bedrijf nou nog liever dan tevreden klanten? Juist, niks dus, want zonder tevreden klanten komt er ook geen geld binnen. En zonder geld kun je niet zoveel. In deze blog geef ik je 10 tips om je klanten tevreden te houden. 1. Geef de klant de beste service die er mogelijk is De klanten... Lees verder

Hoe meer relevante tekst, hoe beter

Geplaatst op 21 april 2017
pexels-photo-210661
Google wordt vaak gezien als een oppermachtige en alwetende tool. Maar eigenlijk is het maar een zoekmachine. Een zoekmachine met een visie: de zoekers het beste resultaat geven. Google geeft niets om jou en je website. Maar bied jij je zoekers de informatie die ze zoeken? Dan word je beloond: je website komt hoog in... Lees verder

Google Fred – update maart 2017

Geplaatst op 10 april 2017
google
De laatste grote update van Google was de Fred-update van maart 2017. Wat een update van Google precies inhoudt, vertelt Google niet. Wat doet Fred? Fred lijkt met name invloed te hebben op sites en pagina’s die ‘black-hat-SEO’ toepassen, dus SEO die niet voldoet aan de geldende normen. Fred lijkt gericht op het verwijderen van... Lees verder
Categorieën: Google

De regels bij het versturen van een online nieuwsbrief

Geplaatst op 8 maart 2017
person-woman-apple-hotel
Het versturen van een nieuwsbrief is een goede manier om mensen te bereiken. Immers: bijna iedereen heeft tegenwoordig een e-mailadres. Maar er hangen wat regels aan het versturen van nieuwsbrieven. De hoofdregel is dat je toestemming moet hebben van de ontvanger voordat je commerciële, charitatieve of ideële boodschappen verstuurt. De toestemming moet uitdrukkelijk zijn en... Lees verder

Meer bezoekers door hoge posities in Google

Geplaatst op 9 februari 2017
Google
Het klinkt allemaal heel voor de hand liggend. Je hebt een website, je krijgt bezoekers en je krijgt meer klanten. Want je hebt een mooie website laten maken. Maar zo gemakkelijk is het niet, want bezoekers krijgen op je website gaat niet vanzelf. Sterker nog: daar moet je nog moeite voor doen ook! Als ze... Lees verder

Wie is je doelgroep? Het nut van persona’s…

Geplaatst op 15 januari 2017
500px Photo ID: 28795857 - The seats of the Olympic Stadion in Munich.
Een goede website ontstaat met de doelgroep als uitgangspunt. Immers: je hoeft niet zelf naar je website te kijken om te weten hoe je bedrijf in elkaar steekt. Daarom is het belangrijk om vooraf je doelgroep te bepalen Want als je weet wie de doelgroep van je website is, is het ook een stuk gemakkelijker... Lees verder

Een bezoeker wil weten wie je bent

Geplaatst op 3 januari 2017
500px Photo ID: 28795857 - The seats of the Olympic Stadion in Munich.
Bezoekers komen op je website. Jij verwacht dat ze een dienst bij je afnemen of een product bij je kopen. Of tenminste, dat hoop je… Want dat is een van de hoofdredenen waarom je een website hebt: je omzet vergroten. Maar voordat men converteert vinden ze het belangrijk om te weten wie er achter de website... Lees verder

Beweging in je website

Geplaatst op 4 december 2016
red-hands-woman-creative
Google vindt content een van de belangrijkste elementen van je website. Veel tekst – duidelijk geordend – relevant aan het onderwerp. Google beloont ‘professionals’ op hun vakgebied met hogere posities in de zoekresultaten. Google houdt van actualiteit Maar naast inhoud is Google dol op actualiteit. Dat betekent namelijk dat een website up to date is... Lees verder

Je website geschikt voor alle apparaten

Geplaatst op 27 november 2016
responsive
Iedereen weet wat het is. Iedereen heeft er mee te maken. Of je nou particulier bent, ZZP’er, een bedrijf, wat dan ook. Je weet wat het is. Je maakt er dagelijks gebruik van. Volgens www.golow.nl zijn er in Nederland ruim 2 miljoen websites, waarvan 80.000 actieve webshops. En meer dan 40% van alle bezoeken gaat... Lees verder

Google gaat vanaf januari 2017 http-sites als onveilig weergeven

Geplaatst op 24 november 2016
header
Google heeft aangekondigd dat ze vanaf januari 2017 websites die zonder HTTPS gevoelige informatie verwerken, gaat markeren als ‘non-secure’ in hun browser Chrome. Dit is onderdeel van het lange termijnplan om alle HTTP-websites als onveilig te bestempelen. Wat verandert er precies? In de huidige versie 53 wordt er bij een onbeveiligde verbinding een neutrale melding... Lees verder

Hoe minder onduidelijkheden, hoe sneller je bezoeker contact opneemt

Geplaatst op 19 november 2016
minder-onduidelijkheden-hoger-conversie
De conversie van je website verhogen is net zo belangrijk als het krijgen van meer bezoekers. Stel dat je website 1.000 bezoekers per maand heeft en je website heeft een conversiepercentage van 2%. Dan kun je rekenen op gemiddeld 20 reacties per maand. Maar stel dat je je conversiepercentage kunt verhogen met slechts enkele aanpassingen... Lees verder

Even voorstellen: Erwin

Geplaatst op 28 oktober 2016
Op dit moment werk ik bij Brandpepper als accountmanager, dus het kan goed zijn dat je me al eens gesproken hebt. Wellicht heb ik je in het echt ontmoet, misschien alleen digitaal. Maar de meeste klanten zijn me bekend! 🙂 Hoe het begon Vanuit mijn stage 8 jaar geleden ben ik terecht gekomen bij FeelGoodClub... Lees verder

Welk social media platform past het beste bij mijn bedrijf?

Geplaatst op 26 oktober 2016
social-media
Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, Snapchat: de lijst met social media platformen lijkt bijna eindeloos. Voor ondernemers wordt het daardoor ook steeds moeilijker om platformen te kiezen die passen bij hun business. Zie jij door de bomen het bos niet meer of vraag je je af op welke platformen jouw doelgroep zich bevindt? Wij helpen... Lees verder

Even voorstellen: Kaylee

Geplaatst op 22 september 2016
kaylee-mikail
Ontwerpen zit al van jongs af aan in mijn bloed. Het was voor mij dan ook vanzelfsprekend om een grafische opleiding te gaan volgen. Allereerst heb ik VMBO-KB Grafisch Vormgeven gedaan. Dit beviel goed en omdat ik het zo leuk vond, ben ik Allround DTP gaan doen op niveau 3. Na dit succesvol afgerond te hebben, wilde ik... Lees verder

Wat is een robots.txt?

Geplaatst op 3 september 2016
robots
Wat is een robots.txt bestand? Waar is het goed voor en hoe maak je het? Wat is een robots.txt bestand? Een robots.txt is een tekstbestand wat je in de bovenste map (root folder) van je FTP server plaatst. In dit tekstbestand plaats je links naar pagina’s die de zoekmachines niet hoeven te indexeren. Waar is... Lees verder

Even voorstellen: Mikail

Geplaatst op 24 augustus 2016
kaylee-mikail
Al van jongs af aan gefascineerd door online en alles wat met technologie te maken heeft. Van het vernielen van de cassettebandjes van zijn broer tot het verwijderen van cruciale bestandsmappen. Als student Digitale Media en Communicatie in Utrecht de focus gelegd op marketing, vormgeving en social media. Wonende in het mooiste stukje van Arnhem,... Lees verder

Zoekwoordenonderzoek

Geplaatst op 18 augustus 2016
89aztb8e5h
Wanneer je wilt starten met zoekmachine optimalisatie (SEO), dan is de eerste stap die we samen met jou doen een zoekwoordenonderzoek. Dit zorgt voor een goede basis van een online marketing campagne. Tijdens een zoekwoordenonderzoek houden we rekening met de volgende zaken: Waar zoeken mijn bezoekers op? Welke zoekwoorden gebruiken ze? Met welke intentie zoeken... Lees verder

Backlinks

Geplaatst op 17 augustus 2016
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie (SEO) is het aantal links naar jouw website vanaf andere websites. Deze links worden backlinks genoemd. Hoe vaker er links naar jouw website geplaatst worden, hoe hoger je website zal scoren in de zoekmachine resultaten. Dit komt omdat Google ervan uit gaat dat websites die veel gelinkt worden ook goede websites zijn.... Lees verder

Waarom Google AdWords ook iets voor jou is

Geplaatst op 16 augustus 2016
xbk2jsafg9
Vaak hebben bedrijven twijfels of het adverteren met Google AdWords ook daadwerkelijk iets gaat opleveren. In dit item geven we je vijf redenen waarom adverteren in Google ook iets voor jou is. Het budget is opschaalbaar Een groot voordeel  van AdWords is dat je zelf het budget kan bepalen. Wanneer blijkt dat je campagne winstgevend... Lees verder

Waarom SEO niet direct resultaat oplevert

Geplaatst op 15 augustus 2016
l278918975
SEO (zoekmachine optimalisatie) is ontzettend leuk als je je erin verdiept en het kan je ook ontzettend veel opleveren. Het is wel belangrijk om rekening te houden met het termijn waarop je beter vindbaar wordt. Wanneer je fanatiek met SEO aan de slag gaat kan het soms 2 tot 3 maanden duren voordat je concreet... Lees verder

Correct Nederlands, is dat belangrijk online?

Geplaatst op 29 juli 2016
mcz2ge92ra
Ja. Correct Nederlands zorgt dat de lezer van jouw tekst (dus de bezoeker op jouw website of webshop) de tekst snel en gemakkelijk begrijpt. Daarnaast vergroot het jouw betrouwbaarheid en geloofwaardigheid. Jouw geschreven tekst is de eerste indruk Vaak kennen bezoekers van jouw website of webshop jou niet als persoon. Ze weten niet hoe goed jij... Lees verder

Wat kost zoekmachine optimalisatie?

Geplaatst op 23 juli 2016
kosten-seo
Zoekmachine optimalisatie is het verbeteren van je website ten behoeve van de vindbaarheid in Google. Google beoordeelt je website op drie factoren: techniek, content en populariteit. Zoekmachine optimalisatie houdt in dat je deze factoren verbetert. Wanneer je dit uitbesteed doen bedrijven dit soms eenmalig, soms wekelijks, soms maandelijks. Vaak afhankelijk van het budget van de... Lees verder

Werkt zoekmachine optimalisatie voor elke website?

Geplaatst op 15 juli 2016
rcfx768x06
Ja, zoekmachine optimalisatie werkt voor elke website. Ook voor elke webshop. Google beoordeelt de websites op 3 categorieën met in totaal meer dan 200 factoren: techniek, inhoud en populariteit. Je kunt je voorstellen dat niet elke website op dezelfde manier in elkaar zit. Bijvoorbeeld: de kwaliteit van de techniek is niet altijd even goed. Dus... Lees verder

Wat kost zoekmachine adverteren?

Geplaatst op 13 juli 2016
sem
Er zijn twee soorten zoekresultaten in Google: de organische zoekresultaten (de linkerkant) en de advertenties. Het verbeteren van de positie in de organische zoekresultaten noem je zoekmachine optimaliseren. Zoekmachine adverteren is zorgen dat je tussen de advertenties in Google komt te staan. Wanneer laat Google je advertentie zien? Google AdWords is het programma waarmee je... Lees verder

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Geplaatst op 1 juli 2016
ivy2vg1mad
Google beoordeelt de websites maar ook elke pagina binnen een website. Zo kan Google de zoeker de meest relevante pagina tonen bij een zoekopdracht. Google beoordeelt de pagina’s op meer dan 200 factoren. Deze factoren zijn onder te verdelen in verschillende categorieën: techniek, inhoud en populariteit. Aan hoe meer factoren wordt voldaan, hoe hoger Google... Lees verder

Google Mijn Bedrijf

Geplaatst op 29 juni 2016
Google Mijn Bedrijf
Het internet is een belangrijke bron voor het verkrijgen van bedrijfsinformatie. Het is daarom belangrijk om online aanwezig te zijn. Google Mijn Bedrijf maakt het voor klanten makkelijk om contact op te nemen met jou. Door op het juiste moment de juiste informatie te verschaffen, wordt de drempel verlaagd en zullen klanten sneller contact maken.... Lees verder

Wat is een sitemap?

Geplaatst op 6 juni 2016
map
Een sitemap is een pagina binnen een website waarin links naar alle pagina’s van de website staan, vergelijkbaar met een inhoudsopgave in een boek. Een sitemap wordt gemaakt zodat zoekmachines gemakkelijk alle pagina’s op een website kunnen vinden. De sitemap is vaak te vinden op www.domeinnaam.nl/sitemap.xml en ziet er als volgt uit: Hoe gaat een zoekmachine om... Lees verder

Conversie meten in Google Analytics met Contact Form 7

Geplaatst op 29 mei 2016
analytics
Contact Form 7 is een plugin van WordPress waarmee je formulieren kunt maken in je website. Formulieren zijn een belangrijk conversiedoel van een website. In Google Analytics kun je conversiedoelen meten, waardoor je inzicht krijgt in conversiepercentages en andere nuttige statistieken. In drie stappen word je uitgelegd hoe je het aantal ingevulde formulieren van Contact Form... Lees verder

De toegevoegde waarde van klantbeoordelingen

Geplaatst op 19 mei 2016
stars
Door klantbeoordelingen kan het aantal reacties (bijvoorbeeld ingevulde contactformulieren) op je website flink stijgen. Dit geldt ook voor webshops. Sommige webshops zien hun verkoop met honderden procenten stijgen. Klantbeoordelingen vergroten namelijk de betrouwbaarheid van je website of webshop. Je kunt natuurlijk zelf ook hard roepen dat je een goede service biedt, maar het is veel... Lees verder

Wat is een conversiepercentage?

Geplaatst op 20 april 2016
webshop
Met een conversie wordt aangegeven dat er een bepaald doel is bereikt op de website. Dit kan inhouden dat er bijvoorbeeld een contactformulier is ingevuld of dat er iets is verkocht. Het conversiepercentage is het aantal conversies ten opzichte van het totaal aantal bezoekers. Dus stel dat jouw website 200 bezoekers heeft en je hebt... Lees verder

Keuze nieuwe domeinnaam: branding of keywords?

Geplaatst op 12 april 2016
branding
Bij een nieuwe domeinnaam heb je de keuze of je je richt op branding van één naam (bijvoorbeeld Twitter, Facebook, Zynga, etc.) of voor een domeinnaam waar wat relevante woorden in zitten (bijvoorbeeld www.zoekmachine-optimalisatie.nl). Sommige mensen denken dat Google teveel waarde toekent aan keyword-gerelateerde domeinnamen. Matt Cutts legt hieronder uit hoe Google omgaat met domeinnamen.

Een doelgroep-ingang, wel of niet doen?

Geplaatst op 29 maart 2016
audience
Een doelgroep-ingang is een homepage waarop de bezoeker moet kiezen bij welke doelgroep hij hoort. Een duidelijke scheiding die je vaak ziet is consument-bedrijf. Voorbeeld van het FNRS: De voordelen van een doelgroep-ingang De bezoeker vindt alleen relevante informatie en wordt niet ‘lastig gevallen’ met informatie waar hij niets aan heeft. Het is gebruiksvriendelijk, tenzij de bezoeker niet... Lees verder

Kies voor een lokale extensie bij website in meer talen

Geplaatst op 20 maart 2016
internet
Als je een nieuwe website begint in meerdere talen moet je bepalen welke extensies je gaat gebruiken. Drie mogelijkheden Er zijn drie verschillende mogelijkheden om dat op te lossen. Een unieke extensie: www.voorbeeld.nl – www.voorbeeld.be – www.voorbeeld.fr Een subdirectorie: www.voorbeeld.eu/nl/ – www.voorbeeld.eu/be/ – www.voorbeeld.eu/fr/ Een subdomein: nl.voorbeeld.eu – be.voorbeeld.eu – fr.voorbeeld.eu Matt Cutts – medewerker... Lees verder

Google Search Console: dieper in de statistieken

Geplaatst op 10 maart 2016
google
Google Search Console is een van de tools van Google die je helpt om je website of webshop succesvoller te maken door je inzicht te geven in verschillende statistieken, zoals de gebruikte zoekwoorden door je bezoekers. Google Search Console heette voorheen Google Webmaster Tools. Hoe meld ik me aan? Als eerste is het belangrijk om... Lees verder
Categorieën: Google

Wat is een SSL-certificaat?

Geplaatst op 3 maart 2016
lock
Een SSL-verbinding is een gecodeerde verbinding tussen de server van de website en de bezoeker. Je kunt een SSL-verbinding gemakkelijk herkennen aan de URL (een extra s na http): https://domein.nl. De meeste browsers geven middels een klein slotje of groene balk achter de URL aan dat de lijn beveiligd is. Een beveiligde verbinding zorgt voor vertrouwen... Lees verder

Manieren van linkbuilding

Geplaatst op 23 februari 2016
link
Linkbuilding is een belangrijke factor van de beoordeling van Google. Waar plaats je links? Je kunt vanaf verschillende plekken zorgen voor links naar je website of webshop. Bijvoorbeeld door een partnerondernemer te vragen om een link naar je website te plaatsen of door je website aan te melden op een startpagina. Bijvoorbeeld op de volgende manieren:... Lees verder

Beoordelingen zorgen voor betrouwbaarheid

Geplaatst op 1 februari 2016
duim-omhoog
Waarom zijn beoordelingen van toegevoegde waarde? Trustpilot: “What better way to tell how a company is doing than to hear it straight from other consumers? All reviews, both the good and the bad, open up possibilities to build credibility, popularity and reputation.” Beoordelingen laten de bezoeker zien dat er andere mensen zijn geweest die tevreden... Lees verder

Hoe filter je bots uit Analytics?

Geplaatst op 21 januari 2016
bots
Komt het je bekend voor, onrealistische statistieken in Google Analytics? Hier een voorbeeld van een project dat we beheren: 5 unieke bezoekers, 198 bezoekers vanuit 41 verschillende plekken in Rusland. Het is een regionale fietshandel, dus je kunt ervan uit gaan dat deze statistieken niet kloppen. Deze statistieken vervuilen je overzicht in Analytics. Dus daar moeten... Lees verder

Boek van Joris Luyendijk best verkocht in 2015!

Geplaatst op 15 januari 2016
joris-luyendijk
Het best verkochte boek van 2015 is “Dit kan niet waar zijn” van Joris Luyendijk. Van de bestseller over de financiële wereld zijn afgelopen jaar 306.866 exemplaren verkocht, heeft de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) bekendgemaakt. Dit kan niet waar zijn won in november de NS Publieksprijs. Wij feliciteren Joris met het... Lees verder
Categorieën: Nieuws

Wat is Google Analytics?

Geplaatst op 2 januari 2016
analytics
Google Analytics is het statistiekenprogramma van Google. Dit wordt standaard geïnstalleerd op de websites die wij opleveren. Als Google Analytics is geïnstalleerd worden de bezoekersstatistieken bijgehouden en kun je die via een overzichtelijk dashboard bekijken. Hieronder zie je een voorbeeld van het dashboard. Je kunt zelf instellen (rechts bovenin) voor welk tijdsbestek je de statistieken wilt zien, bijvoorbeeld... Lees verder

Hoe geef ik iemand anders toegang tot mijn Analytics-account zonder mijn e-mailgegevens te hoeven delen?

Geplaatst op 9 december 2015
google-analytics
Soms wil je graag de statistieken van je website delen met anderen. Maar je wilt niet dat ze in jouw persoonlijke online omgeving kunnen, zoals in je e-mailbox. Maar gelukkig hoef je je e-mailgegevens niet te verstrekken wanneer je iemand anders toegang wilt geven tot Analytics. Je kunt namelijk iemand toevoegen aan Analytics. Zo kunnen... Lees verder

8 tips voor een goede meta description

Geplaatst op 30 oktober 2015
description
De meta description is de tekst die de bezoeker in Google ziet staan onder elk zoekresultaat. Deze tekst is vaak het eerste contact wat je potentiële bezoeker met je website heeft. Aan de hand van 156 tekens moet je de bezoeker zien te overtuigen om jouw website te bezoeken. En dat ten opzichte van 9 andere... Lees verder

Vindt Google SEO spam?

Geplaatst op 29 september 2015
analytics
Laatst hadden we een gesprek met een ondernemer die zich flink had ingelezen in zoekmachine optimalisatie. Hij was bekend met de Google penalty en wil die graag voorkomen. We hadden het over zoekmachine optimalisatie en hij vroeg: “Vindt Google SEO spam?” The answer? No! En eigenlijk is dat redelijk logisch als je bedenkt dat de visie... Lees verder

Onze voordelen

  • Professioneel & persoonlijk
  • Binnen 4 uur reactie
  • Vrijblijvend en kosteloos advies
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Honderden klanten
  • Klantoordeel: 8,5