Een bezoeker wil weten wie je bent

Geplaatst op 3 januari 2017
500px Photo ID: 28795857 - The seats of the Olympic Stadion in Munich.
Bezoekers komen op je website. Jij verwacht dat ze een dienst bij je afnemen of een product bij je kopen. Of tenminste, dat hoop je… Want dat is een van de hoofdredenen waarom je een website hebt: je omzet vergroten. Maar voordat men converteert vinden ze het belangrijk om te weten wie er achter de website schuilt. Want ze willen natuurlijk niet met de eerste de beste in zee gaan.

De ‘over ons’ pagina is vaak de meest bezochte pagina

Zo ook bij ons. Dat maakt je ‘over ons’ pagina een van de belangrijkste pagina’s van de website. Vaak staat deze pagina als 2e plek in de meest bezochte pagina’s van een website. Dus tijd om daar aandacht aan te besteden!

Mensen doen zaken met mensen

Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven.
Met een leuke humoristische blik achter de schermen van je bedrijf zorg je voor een stukje empathie van je bezoeker. En hoe meer empathie, hoe sneller ze contact met je opnemen. Daarnaast is de pagina uitermate geschikt om je naamsbekendheid en imago te versterken. Waar sta je voor? Waarom moet men voor jou kiezen? Je kunt jezelf profileren als expert in je vakgebied, dit vergroot je betrouwbaarheid.

Google resultaten

Daarnaast: een van de eerste dingen die een zoeker ziet wanneer ze op zoek gaan naar je bedrijfsnaam in Google is de link naar je ‘over ons’ pagina. een-bezoeker-wil-weten-wie-je-bent

Een goede ‘over ons’ pagina

Een goede pagina beantwoord bijvoorbeeld de volgende vragen:
  • Wie is het bedrijf die achter de website schuil gaat?
  • Wat is het voor organisatie?
  • Wat is de missie en wat is de visie?
  • Hoe is het bedrijf ontstaan?
  • Wie zitten er in het team?
  • Met wie heb je contact?
  • Hoe groot is het team?
Dit soort vragen kun je allemaal opvangen met een duidelijke en complete ‘Over ons’-pagina bijvoorbeeld. Ook kun je met social media accounts een duidelijk beeld scheppen van de achterliggende organisatie, bijvoorbeeld met foto’s, teksten of andere gepersonaliseerde berichten.

Schep een band met je bezoekers

Vertel waarom jouw bedrijf bestaat. Vertel hoe jij je bezoeker wilt en kunt helpen. Laat zien wie je bent en waar je voor staat. Zo schep je een band met de bezoekers van je website. En dat heeft invloed op het aantal reacties dat je krijgt!

Onze voordelen

  • Professioneel & persoonlijk
  • Binnen 4 uur reactie
  • Vrijblijvend en kosteloos advies
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Honderden klanten
  • Klantoordeel: 8,5